Nox Sanders - opis postaci
Charakter i główny opis postaci
Nox Todd Sanders, znany jako bohater pod pseudonimem Roofkid, to 15-latek pochodzący z przedmieści Port Townsend. Jego pełne imię to Lennox, jednak nie przepada on za szkockim pochodzeniem swojego imienia, więc woli kiedy mówią na niego po prostu Nox. Choruje na bezsenność. Zwykle działa bez planu, jego akcje są czysto spontaniczne, przez co nie zawsze mają dobrego skutku. Jest całkiem przekonujący przez swój prosty i autentyczny charakter. Jest mało odpowiedzialny, z biegiem historii będzie uczył się konsekwentności swoich działań. Poza tym to przyjazna osoba, znajdująca czas na wszystko, gdy przypadkiem zapomni o swoich obowiązkach. Jest też nieco leniwy i łatwowierny - nie jest trudnym go przechytrzyć. Lubi znajdować kreatywne sposoby na spędzanie czasu kiedy się nudzi, datego odkrył w sobie pasje do wspinania się na niedostępne konstrukcje i poruszanie się po dachach budynków - czyli parkour. Rzadko jest otwarty na pomysły innych, dlatego współpraca z nim może sprawiac problemy przez jego sceptycyzm.
Historia postaci
Podczas drogi powrotnej do domu przez Hunterfort, Nox zachwyca się architekturą miasta i postanawia poćwiczyć parkour w jednej z wąskich uliczek. W pewnym momencie zwiedzania zakamarków miasta, Noxowi wypada telefon, który porywają mu świecoszczury - genetycznie zmodyfikowane szkodniki zamieszkujące kanały miasta. Istoty te lubią znajdować wszelkie świecące elektryczne gadżety i zanosić je do swoich nor. Nox w panice goni szczura, lecz w pewnym momencie wpada do szczeliny w chodniku. Okazuje się że pod miastem ukryte są struktury do których mieszkańcy nie mają dostępu. Nie ma o nich żadnej informacji na internetowych mapach, jakby zostały wymazane z informacji publicznej. Nox szybko uświadamia sobie, że nie powinien tam się znaleźć. Próbuje złapać sygnał z telefonu, lecz w podziemnej części miasta zakłócenia sygnału są zbyt duże. Sanders zna miasto całkiem nieźle, więc intuicyjnie wie gdzie skierować się by wyjść kanałami. W pewnym momencie trafia na grupkę bandytów węszących w kanałach, szukają oni tajnego laboratorium należącego do organizacji bezpieczeństwa Heat. Ukrywane były tam zbiorniki z eksperymentalnymi substancjami związanymi z inżynierią genetyczną. Nox przypadkowo sam trafia do samej magazynowni tajnej placówki, w ten sposób naprowadza przestępców w miejsce którego sami szukali. Chłopak ucieka przed zbirami. Dawno opuszczone laboratorium chronione jest przez sztuczną inteligencję, która uruchamia alarm. Słaba konstrukcja starego laboratorium powoduje zawalenie się części zbiorników z podejrzanymi chemikaliami. Na Sandersa spada zbiornik z substancją S-19, w której przed laty zachowano kod genetyczny supermocy Red Alerta. W ten sposób Nox otrzymuje supermoc, lecz nie wyczuwa żadnej zmiany i ucieka dalej. Natrafia na przepaść, lecz nie ma innego wyjścia i jakimś cudem nad nią przeskakuje, nieświadomie używając swojej nowej supermocy. Tak rozpoczyna się historia bohatera Roofkida, który nieświadomie odziedziczył moc po przestępcy sprzed lat, Red Alercie. Później został wykryty przez dowództwo organizacji Heat poszukujące ludzi z supermocami, która niedługo później werbuje go do elitarnego kierunku w liceum Magnum - kierunku CP (crime prevention - zapobieganie przestępczości). Trafiają tam osoby z podejrzeniami supermocy, lub o dziwnych cechach dla potencjalnych superbohaterów. Wtedy Nox z kilkoma innymi uczniami z tego kierunku tworzy 5-osobową drużynę bohaterów, o nazwie Odlotowi. Powyżej opisana historia obejmuje pierwsze 4 epizody komiksu.
Wygląd
Nox jest brunetem średniego wzrostu. Ma piwne, zmęczone oczy. Po zdobyciu mocy Red Alerta jego włosy często stają dęba jakby były na żelu. Sam Nox nie przykuwa zbyt wielkiej uwagi do swojego wyglądu, ubiera się tak jak mu wygodnie i nie stara się ogarnąć włosów.
Nox jako superbohater, w jednym ze strojów służbowych
Moc
Supermoc Noxa to dokładnie ta, którą miał przestępca Red Alert lata przed narodzinami Noxa. Jest ona nazywana mocą Własnego Wektoru, a jej pełny opis znajdziecie we wpisie o Red Alercie. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Nox na początku nie potrafi jej kontrolować, ale potrafi ją skupić w prawej ręce, ma wtedy niekontrolowane tiki. W późniejszej części historii bohater otrzymuje czip ułatwiający mu kontrolowanie Wektoru. Żeby nie rozpisywać się o działaniu jego mocy (bo jest opisana w poprzednim wpisie), nadmienię tylko że pomaga mu ona w poruszaniu sie, w walce i ogólnie dodaje mu dużo mobilności i zwinności w poruszaniu się. Efekt uboczny mocy jest taki, że w wyniku dużego szoku/zagrożenia życia Nox może stracić nad nią kontrolę.
Uzbrojenie i strój
Każda częśc uzbrojenia agentów Heat'u ma kilka sposobów zastosowania. Maszynowy pistolet energetyczny Noxa można rozłożyć na dwie mniejsze bronie, o większej szybkostrzelności i mniejszej sile rażenia. Strój Noxa jest lekki, tak by nie przeszkadzał mu podczas walki i parkouru.